T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Etik, kişinin davranışlarını temel alan ahlak ilkelerinin bütünü ve yetkilerin adil, doğru, dürüst, tarafsız ve tutarlı bir şekilde kullanılmasıdır. İş ve işlemlerin nasıl yapılması gerektiğini belirlemede rehberlik eder ve insanların nasıl davranmaları gerektiğiyle iligilenir. Aynı zamanda bir süreçtir. Bu süreçte karar alırken ve uygulama yaparken belirli değerlere bağlı kalınarak hareket edilir.
ETİK GÜNÜ VE HAFTASI İÇERİSİNDE YAPILAN ETKİNLİKLER RAPORU |
|
KURUM ADI |
YAPILAN ETKİNLİK |
Kale Kaymakamlığı |
24.05.2024 tarihinde Etik Günü ve Haftası ile ilgili Kaymakamlığımız personellerine; 1- Etik, 2- Etiğin Önemi, 3- Etiğe İlişkin Örgütsel Yapı, 4- Etik Eğitimi, 5- Etik Davranış İlkeleri, 6- Kamu Yöneticilerinden Beklenen Başlıca Etik Davranışlar, 7- Kamu Görevlilerinden Beklenen Başlıca Etik Davranışlar, 8- Yöneticilerin Hesap Verme Sorumluluğu, 9- İlgili Mevzuat konuları hakkında eğitim verilmiştir. |
Kale İlçe Nüfus Müdürlüğü |
1-Etik Haftası ile ilgili olarak personelin bilgilendirilmesi, 2-Etik, ahlak, iyi, kötü, uygun, uygunsuz vb. kavramlar üzerinde kurum çalışanları arasında fikir ve bilgi alışverişinde bulunulmuş, 4-Personelimizce Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi İmzalanmıştır. |
Kale İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü |
1-Çalışan personellere konu hakkında 22.05.2024 tarihinde müdürlüğümüzde görevli 15 personele Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri konusunda bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. |
Kale Toplum Sağlığı Merkezi |
1-Etik Günü ve Haftası dolayısıyla personellerin etik.gov.tr adresinin ziyaret edilerek gerekli bilgilendirilmeleri sağlanmıştır. |
Kale Devlet Hastanesi |
1-Farkındalığı artırmak amacıyla hastane giriş çıkışının en yoğun olduğu alana etik panosu oluşturulmuş, hafta ile ilgili broşür ve afişler asılmış, web sitesinde etik haftası ile ilgili görsel paylaşımlar yapılmıştır. |
Kale İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü |
1-Okul ve kurum müdürlüklerince Etik Günü ve Etik haftasında Etik Günü ile ilgili faaliyet programı hazırlanmış ve öğrencilere Etik Günü ve Etik Haftası ile llgili sorumluluklar verilmiştir. Öğrenciler arasında bilgilendirme çalışmaları yapılmış, 2-Müdürlüğümüzce Etik Haftası etkinlikleri çerçevesinde iIçemiz okul ve kurumlarındaki öğrencilere arkadaşlık sevgisi, dürüstlük, erdemli olma, güzel huy ve ahlak, sevgi ve saygı konularında slayt gösterileri izletilmiş, 3-Öğretmenlerimiz tarafından Kamu Görevlileri Etik Kurulu'na ait www.etik.gov.tr internet adresindeki Etik Günü haftası ile ilgili içerikler izletilerek öğrencilere okul içinde veya okuI dışında hayatımızın her anında etik davranışlar göstermeleri gerektiği önemle vurgulanmış, 4-Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi sitesindeki kamu görevlilerimize yönelik olarak Uzaktan Eğitim Kapısı'nda (www.uzaktanegitimkapisi.cibiko.gov.tr) etik konulu sunumlar yayınlanmıştır. Bu sunumları tüm personelin izlemesi sağlanmış, 5-Okul ve kurumlarda öğrenciler ile Etik Günü hakkında bilgilendirme toplantıları yapılmış, 6-Öğrencilere yönelik Etik nedir? İyi ve Kötü Davranış Nedir? Etik ve Ahlak Arasındaki Farklar Nelerdir? Neyin Doğru veya Neyin yanlış Olduğuna Kim Karar Veriyor? 20 Mayıs - 26 Mayıs Etik Haftası Niçin Kutlanıyor? gibi konularda bilgilendirmeler soru cevap şeklinde gerçekleştirilmiş, 7-Sınıflarda etik ve önemi ile ilgili konular işlenmiş, etiğin anamı ve toplumsal yönden önemi öğrencilere vurgulanmış, 8-Okul ve kurumlarda bulunan duvar panolarında etik kavramı, önemi, ülkemizde bu konuda yapılan çalışmalar hakkındaki yazılar, şiirler ve resimler sergilenmiş ve ayrıca basılı yayın araçlarından kesilen resim ve yazılarla panolar oluşturulmuş, 9-Öğrencilere eşitlik, tarafsızlık, açıklık ilkeleriyle etik arasındaki ilişkiler ve bağlantıları sezdirici etkinlikler- örneklemeler anlatılmış, 10-Okul ve kurumlarımızda etik davranışlar gösteren öğrencilerin ödüllendirileceği ve diğer öğrencilerin de etiğe uygun davranışlara yönlendirileceği sürece girilmiş, 11-Etik Günü ve Haftası kapsamında etik kültürünü benimsetmek amacıyla öğrenim gören öğrencilere, öğrenci velilerine ve okullarda görevli personellere gerekli bilgilendirme çalışmaları yapılmış olup, Etik Günü ve Haftası etkin bir şekilde kutlanmıştır. |
Kale İlçe Emniyet Amirliği |
1-Halkın günlük yaşamını kolaylaştırmak, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamak, hizmet kalitesini yükseltmek ve toplumun memnuniyetini artırmak için çalışmayı, 2-Görevi, insan haklarına saygı, saydamlık, katılımcılık, dürüstlük, hesap verilebilirlik, kamu yararını gözetme ve hukukun üstünlüğü ilkeleri doğrultusunda yerine getirme, 3-Dil, din, felsefi inanç, siyasi düşümce ırk, yaş, bedensel engelli ve cinsiyet ayrımı yapmadan, fırsat eşitliğini engelleyici davranış ve uygulamalara meydan vermeden tarafsızlık içerisinde hizmet gereklerine uygun davranmayı, 4-Görevi, görevle ilişkisi bulunmayan hiçbir gerçek veya tüzel kişiden hediye almadan, maddi ve manevi fayda veya bu nitelikte herhangi bir çıkar sağlamadan, herhangi bir özel menfaat beklentisi içinde olmadan yerine getirmeyi, 5-Kamu malları ve kaynaklarını kamusal araçlar ve hizmet gerekleri dışında kullanmama ve kullandırmamayı, bu mal ve kaynakları israf etmemeyi, 6-Kişilerin dilekçe, bilgi edinme, şikayet ve dava açma haklarına saygılı davranmayı, hizmetten yararlananlara, çalışma arkadaşlarına ve diğer muhataplara karşı ilgili, nazik, ölçülü ve saygılı harket etmeyi, 7-Kamu Görevlileri Etik Kurulunca hazırlanan yönetmeliklerle belirlenen etik davranış ilke ve değerlerine bağlı olarak görev yapma ve hizmet sunma konularında personellere eğitim verilmiştir. |
Kale Belediyesi |
1-Haftaboyunca personellere etik hakkında bilgilendirme ile konu hakkında sunum yapılmıştır. |